crypto fraud

crypto fraud


کمیسیون معاملات آتی کالا ادعا کرد که این متهمان با ایجاد وعده های سود های هفتگی غلط، بیش از ۱۴,۰۰۰ نفر را به سیستم کلاهبرداری خود جذب کردند.

کلاهبرداری نتوورک مارکتینگ

کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) در مقابل این فراد و سازمانشان، یعنی Fundsz، دعوی حقوقی را به جرم مشارکت آنها در یک طرح تقلبی مربوط به معاملات ارزهای رمزنگاری و فلزات گرانبها آغاز کرده است.

رنه لارالده از ملبورن، فلوریدا، خوان پابلو والکارسه از وست ملبورن، فلوریدا، برایان ارلی از نیواورلئان، لوئیزیانا و آلیشا آن کینگری از فرانکلین، آرکانزاس، به همراه شرکت  آنها به نام Fundsz، به اتهام جلب سرمایه دروغین از سرمایه‌گذاران در این دادگاه مواجه هستند. آنها به نظر می‌رسانند که سودهای غیرمعقولی را براساس “الگوریتم اختصاصی نتوورک مارکتینگ” وعده داده‌اند تا سرمایه‌گذاران را جذب کنند.

Fundsz Digital currency scam
Fundsz Digital currency scam

دادگاه رسمی ایالات متحده

کمیسیون در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در منطقه میانه فلوریدا شکایتی را ارائه داده است که متهمان را به جلب مشتریان با قول سود‌های هفتگی ۳٪ از طریق معاملات ارزهای رمزنگاری و فلزات گرانبها جذب کرده است.

شرکت کلاهبرداری ارز دیجیتال Fundsz

آنها Fundsz را به طور نادرست به تقلب یک شرکت پیشرفته سودآور تصویر کرده‌، و ادعا می‌کنند که یک سرمایه‌گذاری ۲,۵۰۰ دلاری می‌تواند در فقط ۴۸ ماه به ۱ میلیون دلار تبدیل شود. علاوه بر این، متهمان به طور نادرست Fundsz را به پروژه‌های خیریه مرتبط کرده‌ و از جذابیت این امر  به دلایل انسان دوستی سواستفاده میکردند.

جذب بیش از چهارده هزار نفر

سازمان نظارتی CFTC  همچنین مدعی شکه متهمان با ایجاد وعده های سود هفتگی غلط، بیش از ۱۴,۰۰۰ نفر را جذب این سیستم کرده‌اند. با این حال، طبق گفته CFTC، واقعیت این است که Fundsz در واقع هیچگونه معاملاتی با سرمایه مشتریان انجام نداده است. به نظر می‌رسد که کل پروژه بر اساس سودهای تقلبی و اظهارات فریبنده بنا شده است.

قاضی وندی برگر از دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده دستور توقیف تمامی پروژه را صادر کرد، با توجه به این دستور به طور مؤثر دارایی‌های متهمان را منجمله مجموعه‌های مالی و حساب های موقت و تمامی داراییی های مربوطه ضبظ شده است. جلسه اولیه این دادگاه برای ۲۳ اوت برگزار می‌شود.

 سازمان نظارتی CFTC به  دنبال اجرای عدالت است تا از طریق بازپرداخت به سرمایه‌گذاران فریب داده‌شده، بازیابی سودهای ناحق‌آمیز، تعلیق تجارت و شرکت ثبتی، جریمه‌های مالی، جلوگیری کامل از اتفاق افتادن مجدد این امر در برابر تجاوزات آینده تضمین شود.

حکم نهایی از قبل صادر شده

قبلاً، CFTC اعلام کرده بود که حکم پیش‌فرض توسط قاضی نائومی رایس بوکوالد از دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در منطقه جنوبی نیویورک صادر شده است. این حکم یک حکم دائمی را در مقابل مایکل اکرمن، ساکن اتحادیه، اوهایو، تعیین کرده است.

نتیجه گیری

متاسفانه در حوزه ارزهای دیجیتال پروژه های پانزی مختلفی به اسم نتوورک مارکتینگ و جذب سرمایه مختلفی وجود دارد از قبیل این پروژه ها میتوان بانک اف ترون با بیش از هفت میلیارد دلار کلاهبرداری را نام برد. دلیل اصلی تمامی مال باختگی ها در این پروژه ها عدم وجود اطلاعات کافی در حوزه رمزارزها توسط کاربران است . لطفا قبل از ورود به پروژه سرمایه گذاری در حوزه رمز ارزها اطلاعات در این حوزه را بدست آورید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *