Pepecoin $16M multsig withdrawal

Pepecoin $16M multsig withdrawal


در یک اعلام به جامعه پروژه Pepecoin (PEPE)، ادعا شده است که سه عضو سابق تیم اقدام به سرقت ۱۶ میلیون دلاری Pepecoin کرده‌اند و سپس کنترل کامل را به تنها عضو باقی‌مانده تحویل داده‌اند.

کاهش ناگهانی قیمت PEPE

در تاریخ ۲۴ اوت، قیمت PEPE تقریباً ۱۵٪ کاهش یافته بود و این امر نگرانی از یک حمله ناگهانی به پروژه (rug-pull) را به دنبال داشت، زیرا جامعه متوجه شد که مبلغ ۱۶ میلیون دلار  PEPE از کیف پول چندامضایی Pepe برداشت و به چندین صرافی فرستاده شده است.

pepe $16M multsig withdrawal
pepe $16M multsig withdrawal

جزئیات سرقت ۱۶ میلیون دلاری Pepecoin

به شکل دقیق‌تر این اتفاقات در پی یک خبر در تاریخ ۲۵ اوت، توسط یکی از اعضای بنیان‌گذار ناشناس پشت Pepecoin اعلام شد و این افرد اطلاعات این دزدی  ارائه داد و جزئیات ماجرا را توضیح داد.

به گفته این بیانیه، سه عضو تیم به طور ناگهانی اموال را از کیف چندامضایی برداشت و سپس از پروژه کنار رفته‌اند، تا تنها عضو باقی‌مانده کنترل کامل را در اختیار داشته باشد.

وی افزود : “آن‌ها سپس خود را از کیف چندامضایی حذف کردند تا هر نوع ارتباطی با PEPE را نپذیرند، همچنین این افراد تمامی حساب‌های اجتماعی خود را حذف کردند و تنها یک پیام باقی‌گذاشتند که ‘کیف چندامضایی به‌روز شده است، اکنون کنترل کامل در دست شماست'”.

راه حل ادامه PEPE

عضو قای مانده بنیان‌گذار ادعا کرد که در حساب این پروژه حدود ۱۰ هزار میلیارد PEPE باقی‌مانده است که در کیف چندامضایی در دست امنی قرارداد  و این اموال به یک کیف پول جدید منتقل شده  و تا زمانی که نیاز به برداشت از این کیف پول برای مقاصد ارتقائ این پروژه باشد این مقادیر دست نخورده باقی خواهد ماند.

وی همچنین مدعی شد که همکاری با اعضای دشوار بوده‌ و این افراد از زمان راه‌اندازی Pepecoin در آوریل، پروژه را از پیشرفت در راستای اهداف مختلف باز داشته‌اند.

عضو باقی‌مانده ادعا کرد که اکنون پس از رفتارهای نادرست این اعضا، وی به تنهایی به نفع جامعه PEPE اقدام خواهد کرد.

او افزود: “از آن زمان که PEPE شکل گرفته، متاسفانه با مشکلات داخلی مواجه شده‌ایم که بخشی از در پیشرفت پروژه خلل ایجاد میکنند و باعث متضرر شده پروژه هستند.”،

ادامه مسیر PEPE

عضو باقی مانده PEPE  گفت : “در حالی که این اتفاقات را تحیلی می‌کنم، به آینده‌ای برای PEPE نگاه می‌کنم که می‌توانم در آن با همکاری با جامعه و به نیت بهترین منافع توکن عمل کنم و هیچ عضو تیم ناشناس و مشکل کیف چندامضایی اجازه مداخله در عمل‌کرد آن را در آینده نداشته باشم.”

نتیجه گیری

طی سرقت ۱۶ میلیون دلاری Pepecoin این ارز افت قیمتی نزدیک به 15 درصد را مشاهده کرد و آسیب بزرگی به هلدر های این توکن وارد کرد. در تمامی پروژه های کریپتوکارنسی احتمال شکست و عدم موفقیت وجود دارد از این رو توصیه میشود سرمایه خود را در بازار پخش کرده و فقط برروی یک پروژه سرمایه گذاری نکنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *