Nasdaq SEC approval for AI based trade orders

استفاده از هوش مصنوعی در ترید برای ناسداک (Nasdaq)

ناسداک (Nasdaq) در خبری بیان کرد که کمیسیون اوراق بهادار و بورس ایالات متحده در تاریخ ۸ سپتامبر درخواست این شرکت را  برای اجرای نوع سفارش جدیدی که توسط هوش مصنوعی پشتیبانی می‌شود را تأیید کرده است.

ناسداک (Nasdaq) یکی از بزرگترین بازارهای بورسی جهان است و در اصل یکی از بورس‌های اوراق بهادار در ایالات متحده آمریکا است. نام “ناسداک” از “National Association of Securities Dealers Automated Quotations” گرفته شده و در زمینه تجارت و معاملات اوراق بهادار و سهام شرکت‌ها فعالیت می‌کند. این بازار بورسی به عنوان یکی از بزرگترین مراکز تبادل سهام و دارایی‌های مالی در دنیا شناخته می‌شود و در آن سهام شرکت‌های مختلف قابل خرید و فروش هستند.

Nasdaq AI based trade orders
Nasdaq AI based trade orders

سفارش ترید با هوش مصنوعی

این سفارش به نام “سفارش عمر میانگین پویا گسترده” یا به اختصار M-ELO نامیده می‌شود و سیستم جدیدی است که بر روی نوع سفارش خودکار M-ELO توسعه یافته و به شکل “پویا” عمل می‌کند، به این معنا که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا سفارشات ترید کاملا به صورت زمان واقعی بروزرسانی و اساساً توسط هوش مصنوعی به صورت خودکار مجدداً تنظیم شوند.

سفارشات در ناسداک (Nasdaq)

انواع سفارشات در ناسداک (Nasdaq)  مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های نرم‌افزاری هستند که جفت‌های خرید و فروش خاصی را در آستانه قیمت بازار مالی اجرا می‌کنند. این نوع اتوماسیون مدتی است که وجود دارد، اما نوع سفارش مبتنی بر هوش مصنوعی در ناسداک (Nasdaq) ، اولین تجربه خود را با استفاده از یادگیری پویا هوش مصنوعی در زمان واقعی برای اجرای سفارشات دارد.

افزایش سرعت سفارشات با استفاده از هوش مصنوعی در ترید

این اقدام باید اثر بسایر مثبتی را در جهت افزایش شدید سرعت سفارشات قرار داده باشد. در یک پست وبلاگی که همراه با اعلام تأیید این خبر منتشر شده، ناسداک اعلام کرده است که M-ELO پویا نمایش‌دهنده “افزایش ۲۰.۳٪ در نرخ پر شدن سفارشات و کاهش ۱۱.۴٪ در نرخ علامت‌ها” در طول تحقیقات و آزمایشات خود بوده است.

تحلیل 140 داده در هر 30 ثانیه

به گفته‌ی خبر  منتشرشده توسط ناسداک:

“این قابلیت جدید براساس تحلیل نمادها، هر ۳۰ ثانیه بیش از ۱۴۰ داده را تجزیه و تحلیل می‌کند تا شرایط بازار را تشخیص داده و تحلیل دقیق را قبل از اجرای یک معامله را بهینه‌سازی کند.”

با تنظیم مدت‌زمان نگه داری داده های تحلیل شده برای سفارشات به صورت زمان واقعی، به جای سیستم سنتی که به سفارشات تحلیل هار فردی و دستی اعمال می‌کند، نرخ تعداد معاملات در  بازار باید افزایش یابد.

تاثیر هوش مصنوعی در فینتک

ظهور فناوری‌های هوش مصنوعی در بخش فینتک تأثیرات بزرگی را بر کل صنعت مالی گذاشته است. ChatGPT و مدل‌های هوش مصنوعی بزرگ مشابه به عنوان ابزارهای آموزشی برای تریدرهای سنتی بازار سهام و کریپتو مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

تلاش‌های گذشته ناسداک برای ترکیب هوش مصنوعی با مالی شامل اضافه کردن مدل‌های پیش‌بینی هوش مصنوعی به منظور کمک به تجزیه و تحلیل بیش از ۱.۵ میلیون لیست گزینه تحلیلی در بازار ایالات متحده نیز شامل می‌شود.

نتیجه گیری

استفاده از هوش مصنوعی در ترید برای اولین بار توسط SEC تایید و در Nasdaq پیاده سازی شد. این امر میتواند تاثیر بسزایی در تحلیل دقیق و سریعتر بازارهای مالی بگذارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *