Apple and OpenAI

Apple and OpenAI


طبق گزارش بلومبرگ در ۱۱ می، غول فناوری اپل ظاهرا در مراحل نهایی مذاکره برای عقد قرارداد با OpenAI به منظور استفاده از قابلیت‌های ChatGPT در آیفون قرار دارد.

مطالعه اخبار حوزه بلاکچین در بلاکچین نیوز

شروع همکاری اپل و OpenAI

اگر این توافق نهایی شود، انتظار می‌رود ChatGPT در به‌روزرسانی نرم‌افزار آینده iOS 18 اپل ادغام شود. گفتنی است که اپل همچنین در حال مذاکره با Alphabet Inc، شرکت مادر گوگل، در رابطه با ادغام بالقوه چت‌بات Gemini است. با این حال، به نظر می‌رسد مذاکرات با اپل پیشرفته‌تر است.

تنها یک سال پیش، شایعاتی مبنی بر محدودیت استفاده از ChatGPT توسط اپل به دلیل نگرانی‌هایی در مورد به خطر افتادن داده‌های حساس و حفظ حریم خصوصی مطرح شد. با این حال، گزارش‌های فزاینده‌ای در اواخر این ماه  نشان می‌دهد که اپل در حال افزایش تلاش‌ها برای راه‌اندازی بخش هوش مصنوعی (AI) برروی سیستم های خود است.

پیشنهاد مطالعه : ارز دیجیتال وان اینچ چیست؟

جذب نیرو هوش مصنوعی توسط اپل

کوین تلگراف در ۳۰ آوریل گزارش داد که اپل ظاهراً برای تشکیل تیم متخصصان هوش مصنوعی و یادگیری ماشین خود، در حال جذب متخصصان از گوگل بوده است.

علاوه بر گردهم آوردن تیم‌های متخصص هوش مصنوعی، اپل همچنین اخیراً دو استارت‌آپ هوش مصنوعی محلی را در زوریخ و سوئیس خریداری کرده است که منجر به ساخت یک آزمایشگاه «محرمانه» در این منطقه شده است که آن را « Vision Lab » می‌نامند.

پیشنهاد مطالعه : ارز دیجیتال گالا (GALA)

تراشه M4 اپل 

در ۱۱ مه، اپل در مراسم رونمایی از تراشه M4 جدید خود برای آخرین آیپد، از Octane – یک نرم افزار طراحی سه بعدی که توسط Render Network پشتیبانی می شود – نام برد.

پس از این رونمایی ، Render Token (RNDR) با افزایش ۱۱ درصدی روبرو شد. طبق داده های CoinMarketCap، این ارز در میان ۱۰ توکن برتر هوش مصنوعی، با رشد ۱۸ درصدی در ۷ روز گذشته، بیشترین رشد را داشته است، در حالی که Fetch.ai (FET) با کاهش ۰.۷۷ درصد و SingularityNET (AGIX) با کاهش ۰.۱۵ درصد در همین دوره مواجه بوده اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *