shut down the Chinese mining company

shut down the Chinese mining company


رئیس‌جمهور ایالات متحده، جو بایدن، دستوری مبنی بر توقف فعالیت از یک شرکت ماینینگ کریپتویی چین را امضا کرده است.

مطالعه اخبار حوزه بلاکچین در بلاکچین نیوز

توقف ماینینگ نزدیک پایگاه هوایی آمریکا

این دستور، که توسط دفتر سفید در تاریخ ۱۳ مه منتشر شده است، شرکت سرمایه‌گذاری MineOne Cloud Computing Investment و شرکاش را مجبور به واگذاری مالکیت زمینی از مالکیت کریپتوماینینگ در نزدیکی پایگاه نیروی هوایی فرانسیس E. وارن در شیان، وایومینگ می‌کند.

بایدن مدعی شد به دلایل امنیت ملی این دستور را برای لغو حقوق مالکیت شرکت صادر کرده است.

وی افزود “شواهد معتبری وجود دارد که من را مجبور به این باور می‌کند که شرکت MineOne Partners Limited، یک شرکت چند ملیتی است که در نهایت توسط شهروندان چینی مالکیت دارد، […] ممکن است اقداماتی را انجام دهد که به امنیت ملی ایالات متحده آسیب بزند.”

پیشنهاد مطالعه : هولد کردن ارز دیجیتال یا هودل HODL چیست؟

مالکیت ماینینگ توسط MineOne

MineOne مالکیت این زمین را در ژوئن ۲۰۲۲ تصاحب کرد و سپس بهبودهایی را برای استفاده از آن برای ماینینگ کریپتو نزدیک به پایگاه نیروی هوایی انجام داد. پایگاه نظامی ذکر شده یک پایگاه موشکی استراتژیک است و محل موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای آمریکا است.

شرکت MineOne وظیفه دارند که تمام تجهیزات نصب شده در محل پس از بهبودها را  از محل مورد نظر حذف کنند. همچنین طبق این دستور ممنوعیت دسترسی چینی‌ها به این محل را که کمتر از یک مایل از پایگاه فاصله دارد، به طور کامل قطع می‌کند.

شرکت MineOne ۱۲۰ روز از تاریخ دستور فرصت دارد تا این زمین را به دولت آمریکا بفروشد و اجازه ندارد آن را به افراد سوم انتقال دهد. 

پیشنهاد مطالعه : فورک بیت کوین چیست؟

دخالت تیم مایکروسافت 

تیم مایکروسافت در گزارشی به کمیته سرمایه‌گذاری خارجی در ایالات متحده (CFIUS) در اوت ۲۰۲۲ نوشته است که این مکان می‌تواند امکان جاسوسی و جمع آوری اطلاعات مهم را به چینی ها بدهد.

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری که همچنین به عنوان رئیس کمیته خدمت می‌کند، گفت که دستور برای مجبور کردن MineOne به فروش زمین “نقش حافظ دروازه مهمی که CFIUS دارد را بیان می‌کند تا اطمینان حاصل شود که سرمایه‌گذاری خارجی امنیت ملی ما را تضعیف نمی‌کند.”

پیشنهاد مطالعه : مقایسه ارزدیجیتال اتریوم با کاردانو

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *