Unauthorized digital currency lending

Unauthorized digital currency lending


یک مرد استرالیایی به تبلیغ غیرمجاز خدمات وام‌دهی ارز دیجیتال برای صرافی رمزارز تعطیل شده‌ی بیت‌کانت اعتراف کرد .

مطالعه اخبار حوزه بلاکچین در بلاکچین نیوزپیپر

تبلیغ غیرمجاز برای طرج پانزی ارزدیجیتال

شرکت بیت‌کانت که به عنوان یک طرح پانزی عمل کرده و در سال ۲۰۱۸ در میان اتهامات کلاهبرداری از قربانیان به ارزش بیش از ۲.۴ میلیارد دلار تعطیل شد امروز فردی به تبلیغ غیرقانونی این سازمان اعتراف کرد. کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا (ASIC) در بیانیه‌ای در تاریخ ۱۷ مه اعلام کرد: «آقای بیگاتون بدون داشتن مجوز خدمات مالی استرالیا یا مجوز ارائه خدمات مالی در مورد پلتفرم وام دهی، مشاوره محصولات مالی ارائه کرده است.» 

پیشنهاد مطالعه : مارکت کپ یا ارزش بازار (Market Cap) چیست؟

کلاهبرداری توسط تبلیغ کننده ملی بیت‌کانت

کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا (ASIC) ادعا کرد که جان لویی آنتونی بیگاتون در نقش تبلیغ‌کننده ملی بیت‌کانت، در شش نوبت در مکان‌های مختلف در سراسر استرالیا، در چهار سمینار و از طریق دو پست رسانه‌های اجتماعی، مشاوره محصولات مالی ارائه کرده است. 

کمیسیون أوراق بهادار استرالیا در پستی نوشت:  «آقای بیگاتون فعالیت‌های تبلیغاتی را برای بیت‌کانت و پلتفرم وام‌دهی در رسانه‌های اجتماعی، در سمینارهایی که در مکان‌های مختلف در سراسر استرالیا برگزار کرد و از طریق جلسات حضوری با سرمایه‌گذاران انجام داده است.»

پیشنهاد مطالعه : ‌نگهداری ارز دیجیتال در صرافی

پلتفرم وام‌دهی بیت‌کانت

پلتفرم وام‌دهی بیت‌کانت به‌عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری تبلیغ شده و سرمایه‌گذاران را تشویق می‌کرد تا از طریق وب‌سایت این شرکت، کوین بیت‌کانت (BCC) خریداری کنند. سرمایه‌گذاران می‌توانستند توکن BCC خود را برای مدت زمان مشخصی در ازای دریافت نرخ بهره بالا قرض بدهند. پس از سرمایه‌گذاری، آن‌ها تا پایان دوره وام‌دهی نمی‌توانستند بر وام‌های خود نظارت داشته باشند یا پول خود را برداشت کنند. طبق گفته‌ی سازمان امور مالیاتی ایالات متحده (IRS)، ادعا می‌شود این روش برای راه‌اندازی یک طرح پانزی طراحی شده بود تا بتواند با پول سرمایه‌گذاران بعدی، به سرمایه‌گذاران اولیه‌ی بیت‌کانت بعنوان سود پرداخت کند. جلسه‌ی تعیین مجازات برای ۵ جولای تعیین شده است. بیت‌کانت در فوریه‌ی ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد و پیش از تعطیلی در ژانویه‌ی ۲۰۱۸، یک پلتفرم و یک ارز دیجیتال را اداره می‌کرد. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *