Worldcoin token in Hong Kong

Worldcoin token in Hong Kong


دفتر کمیسر محفاظت از داده‌های شخصی هنگ کنگ (PCPD) تحقیقات خود را در مورد پروژه Worldcoin به پایان رساند و اعلام کرد که فعالیت‌های این پروژه در هنگ کنگ، قانون اساسی حفظ حریم خصوصی اطلاعات شخصی (PDPO) این منطقه را نقض کرده است.

مطالعه اخبار بلاکچین در بلاکچین نیوزپیپر

توقف Worldcoin

در اطلاعیه‌ای که در تاریخ ۲۲ می منتشر شد، کمیسر محفاظت از داده‌های شخصی، آدا چانگ لای-لینگ، اخطاریه‌ای اجرایی برای Worldcoin صادر کرد که خواستار توقف فوری تمام عملیات پروژه در هنگ کنگ است که شامل اسکن و جمع‌آوری تصاویر عنبیه و چهره افراد با استفاده از دستگاه‌های اسکن عنبیه می‌شود.

دفتر PCPD تحقیقات خود را علیه پروژه Worldcoin در ژانویه ۲۰۲۴ آغاز کرد تا مشخص کند که آیا روش‌های تأیید هویت این پروژه خطرات جدی برای حریم خصوصی داده‌های شخصی شهروندان ایجاد می‌کند و الزامات PDPO را نقض می‌کند یا خیر.

دفتر PCPD از دسامبر ۲۰۲۳ تا ژانویه ۲۰۲۴، ۱۰ بازدید مخفیانه از شش مکان مرتبط با اجرای پروژه Worldcoin انجام داد.

پیشنهاد مطالعه : تفاوت تتر TRC20 با تتر ERC20 چیست؟

در دسترس نبودن اطلاعیه حریم خصوصی Worldcoin

تحقیقات نشان داد که اطلاعیه حفظ حریم خصوصی Worldcoin به زبان چینی در دسترس نبود، به این معنی که شرکت‌کنندگان غیر انگلیسی‌زبان نمی‌توانستند خط‌مشی‌ها، رویه‌ها، شرایط و ضوابط پروژه را مطالعه کنند. PCPD اعلام کرد:

« اپراتورهای دستگاه‌های اسکن عنبیه در محل‌های عملیاتی نیز هیچ توضیحی ارائه نکردند و درک شرکت‌کنندگان از اسناد مذکور را تأیید نکردند. آنها همچنین شرکت‌کنندگان را از خطرات احتمالی مربوط به افشای داده‌های بیومتریک خود مطلع نکردند و به سؤالات آنها پاسخ ندادند.»

با توجه به این شرایط، PCPD جمع‌آوری تصاویر چهره و عنبیه را ناعادلانه و غیرقانونی و نقض اصول حفاظت از داده‌های خود اعلام کرد.

پیشنهاد مطالعه : گرانترین ارز دیجیتال بعد از بیت کوین

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *