digital currency laws in Dubai Update

digital currency laws in Dubai Update


مطالعه اخبار حوزه بلاکچین در بلاکچین نیوز

قوانین ارزهای دیجیتال دبی

مرجع خدمات مالی دبی (DFSA) اعلام کرده است که اصلاحاتی را در نظام ارزهای دیجیتال خود اعمال کرده است تا چارچوب نظارتی برای توکن‌ها را در منطقه اقتصادی ویژه خود بهبود و ارتقاء بخشد.

DFSA یک تنظیم‌کننده مستقل در امارات متحده عربی (UAE) است که بر نهادهای ثبت‌شده در مرکز مالی بین‌المللی دبی (DIFC)، یکی از مناطق اقتصادی ویژه این کشور، نظارت می‌کند.

DFSA در تاریخ 3 ژوئن اعلام کرد که نظام ارزهای دیجیتال خود را برای اعمال تغییرات ناشی از «گزارش مشورتی شماره 153» که در ژانویه 2024 منتشر شد، بازنگری کرده است. این اصلاحات چندین حوزه حیاتی را مورد توجه قرار داده است، از جمله صندوق‌های سرمایه‌گذاری که در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند و فرآیند تأیید توکن‌های رمزنگاری.

پیشنهاد مطالعه : ارز دیجیتال ویکتوریا(Victoria VR) چیست؟

سرمایه‌گذاری صندوق‌های داخلی و خارجی در ارزهای دیجیتال

در رابطه با صندوق‌ها، اصلاحیه بر توانایی عرضه واحدهای صندوق‌های خارجی و داخلی که در ارزهای دیجیتال شناخته‌شده سرمایه‌گذاری می‌کنند، تأثیر گذاشت. پیش از این، DFSA فعالیت‌های صندوق‌هایی را که شامل ارزهای دیجیتال می‌شد، محدود کرده بود.

در «گزارش مشورتی» اخیر خود، DFSA اعلام کرد که مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری و دارایی، این نظام را بیش از حد سختگیرانه توصیف کرده‌اند. DFSA نوشت:

«آنها عقیده داشتند که رویکرد نظارتی فعلی، به‌ویژه محدودیت‌های اعمال‌شده بر سرمایه‌گذاری صندوق‌های خارجی و داخلی در ارزهای دیجیتال و همچنین برای برخی، محدودیت سرمایه‌گذاری تنها در ارزهای دیجیتال شناخته‌شده، بیش از حد سختگیرانه است.»

سرمایه‌گذاری در توکن‌های شناخته‌نشده

این تغییرات همچنین بر توانایی صندوق‌های سرمایه‌گذاری داخلی با سرمایه‌گذاران واجد شرایط برای سرمایه‌گذاری در توکن‌های «شناخته‌نشده» تأثیر گذاشت. از زمان اجرای این نظام، DFSA تنها پنج توکن رمزنگاری را به رسمیت شناخته است: بیت‌کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، لایت‌کوین (LTC)، ریپل (XRP) و تون‌کوین (TON).

در حالی که DFSA بر این باور است که فرآیند تأیید اهمیت دارد، همچنین امکان‌پذیری اجازه سرمایه‌گذاری محدود صندوق‌های داخلی در ارزهای دیجیتال «شناخته‌نشده» را در نظر گرفته است، به شرطی که این میزان سرمایه‌گذاری از ۱۰ درصد از کل ارزش دارایی‌های صندوق (GAV) تجاوز نکند.

پیشنهاد مطالعه : کیف پول Edge

هزینه‌های تأیید توکن و معیارهای استیبل‌کوین

پیش از اصلاحیه‌ها، هزینه درخواست تأیید برای هر توکن معادل ۱۰ هزار دلار آمریکا بود. DFSA اشاره کرد که بسیاری این هزینه را به خصوص برای شرکت‌هایی که به دنبال تأیید چندین توکن هستند، بسیار بالا می‌دانند. علاوه بر این، برخی این فرآیند را «عبئی غیرضروری» تلقی می‌کنند.

بر اساس بازخوردها، تنظیم‌کننده هزینه‌ها را به ۵ هزار دلار کاهش داد و معیارهای تأیید اضافی برای استیبل‌کوین‌ها — ارزهای دیجیتال که به ارزهای فیات متصل هستند — معرفی کرد. DFSA در «گزارش مشورتی» خود تأکید کرد که این تغییرات نشان‌دهنده رویکردی آسان‌گیرانه‌تر نیست.

آنها نوشتند: «ما تأکید می‌کنیم که پیشنهاد ما به معنای سهل‌انگاری در رویکرد ما نیست، بلکه هدف آن ایجاد انعطاف‌پذیری برای DFSA جهت تأیید ارزهای دیجیتال فیات (Fiat Crypto Tokens) منتشر شده در سایر حوزه‌های قضایی با مقررات قابل قیاس است.»

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *